Nieuws

Algemeen

Per heden werken wij samen met PostNL* en kunt u profiteren van vele voordelen. Download nu de PostNL-app en volg uw pakket.

Uw medische hulpmiddelen worden door PostNL aan huis bezorgd van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30. Bij het doorgeven van uw bestelling kunt u zelf aangeven welke dag het beste uitkomt.

U hoeft nooit meer onnodig thuis te blijven. Dankzij de uitgebreide SMS- en e-mail notificaties en Track&Tace- mogelijkheden via de PostNL app en onze website, weet u de avond van tevoren hoe laat de bezorger komt, binnen een tijdsvenster van 2 uur.

Ook is het mogelijk uw pakket op een ander adres of bij een van de 2600 PostNL-locaties te laten bezorgen. Er moet te allen  tijde getekend worden voor een pakket. En als u uw pakket komt ophalen bij een van de 2600 PostNL-locaties neem dan uw legitimatie mee.

Lees alles over de samenwerking met PostNL, notificaties en Track&Trace.

*met uitzondering van pakketten met geneesmiddelen

Binnenkort worden de medische hulpmiddelen van Mediq Romedic door PostNL bezorgd. Om er voor te zorgen dat de continuïteit van onze bezorging niet in gevaar komt, zal de overstap naar PostNL gecontroleerd en gefaseerd plaatsvinden. Naar verwachting zullen in de loop van oktober alle pakketten worden verstuurd via PostNL.

Door deze samenwerking kunnen wij onze bezorgdienst optimaliseren en klanten voordelen bieden zoals extra notificatiemogelijkheden, meer zicht op de bezorgstatus en bezorgingoplossingen op maat via koeriersdienst Valid Express.

De voordelen voor onze klanten

  • Dag voor bezorging notificatie
    De dag voor bezorging van het pakket ontvangen klanten een e-mail en/of SMS met het geplande tijdstip van afleveren in een tijdsvenster van 2 uur. Zorg er voor dat deze gegevens bij ons bekend zijn als u een bestelling voor een patiënt plaatst.

  • Het pakket volgen via de Post NL-app of Track & Trace
    Via de PostNL-app of Track&Trace, kan de dag van de bezorging door de klant worden gewijzigd.

  • Nieuw: mogelijkheid om pakket af te halen bij PostNL-locaties
    Via de PostNL-app of Track & Trace, kan er ook voor worden gekozen om een pakket af te laten leveren bij één van de 2600 PostNL-afhaallocaties.

Vanaf 27 maart krijgt u een nieuw klantnummer. Ook werken wij vanaf dan met nieuwe artikelnummers. De nieuwe nummers vindt u terug op de pakbon bij uw bestelling na 27 maart. Als u telefonisch bij ons bestelt, kan onze klantenservice de juiste nummers voor u teruggeven. Bestelt u online? Leest u dan hieronder verder.

Inloggen met nieuw klantnummer
Vanaf 27 maart kunt u inloggen met uw nieuwe klantnummer. Als uw nieuwe klantnummer. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, heeft u onlangs een e-mail ontvangen met uw nieuwe klantnummer. Bewaart u deze e-mail goed, zodat u ook na 27 maart snel kunt inloggen. Om het u gemakkelijk te maken zijn de artikelnummers op uw online bestelkaart en in uw bestelhistorie aangepast naar de nieuwe nummers. In uw bestelhistorie ziet u de laatste drie bestellingen die u bij ons heeft gedaan. Zoekt u een product dat niet op uw bestelkaart staat, maar waar uw het oude artikelnummer van weet? Dan biedt onze online omnummertool uitkomst. Deze is vanaf 27 maart voor u beschikbaar.

Online nieuw klantnummer opvragen
Wilt u via de webshop een bestelling plaatsen, maar weet u uw nieuwe klantnummer nog niet? Vanaf 27 maart kunt u deze eenvoudig online opvragen.

Om u in de toekomst nog beter van dienst te zijn, stappen wij over op een nieuw ICT-systeem. Wij doen onze uiterste best om u hiervan zo min mogelijk hinder te laten ondervinden. Helaas kunnen wij niet op ons nieuwe ICT-systeem overstappen zonder enkele dagen te sluiten. Vandaar dat wij vanaf vrijdag 24 t/m zondag 26 maart niet bereikbaar zijn voor reguliere bestellingen via telefoon of e-mail. Zaterdag 25 leveren wij geen reguliere bestellingen. Om u zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van deze overstap, verzoeken wij u vriendelijk voor 21 maart uw bestelling bij ons te plaatsen.

Zaterdag 25 maart geen levering
Zaterdag 25 leveren wij geen reguliere bestellingen. In onderstaand schema ziet u precies wanneer wij uw bestelling wel kunnen afleveren.

U bestelt opWij leveren op
bij voorkeur voor 21 maart*     voor 17.00 uur     de volgende dag  
donderdag 23 maartvoor 17.00 uurvrijdag 24 maart
donderdag 23 maartna 17.00 uurdinsdag 28 maart
vrijdag 24 maartgesloten

*Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Dit geldt dus ook gewoon in de dagen rondom de overstap.


In geval van nood
Natuurlijk zijn wij er altijd voor u in geval van nood. Ook op 24 maart. Heeft u een vraag of aanvraag die echt niet kan wachten tot na het weekend, dan kunt u ons bereiken via onze normale telefoonnummers. Voor zaken die wel tot na het weekend kunnen wachten, verzoeken wij u bovenstaand schema te volgen. Wij rekenen op uw begrip.

Bestel op tijd
Onze medewerkers worden al geruime tijd uitgebreid getraind in het nieuwe systeem. Echter, ervaring leert dat het in het begin iets meer tijd kost om snel en goed met het nieuwe systeem om te gaan. Wij verwachten hierdoor in de periode na de overgang iets meer drukte. Als wij uw aanvragen eerder of later kunnen verwerken, dan zou dat fijn zijn. Vandaar dat wij u vragen om als het enigszins kan uw aanvragen voor 21 maart bij ons te plaatsen.

Nieuwe klant-, artikel- en pakketnummers
Vanaf 27 maart krijgt u een nieuw klantnummer. Ook werken wij vanaf dan met nieuwe artikel- en pakketnummers. De nieuwe nummers vindt u terug op de pakbon bij uw bestelling na 27 maart. Ook onze klantenservice kan de juiste nummers voor u terugvinden.