Nieuws

Algemeen

Als klant van Mediq Romedic ontvangt u vanaf 28 mei uw medische hulpmiddelen vanuit ons nieuwe Fulfillment Center* in Bleiswijk. Op deze locatie combineren we optimale service met duurzaamheid en aandacht voor het milieu. Uiteraard blijven we uw pakket leveren zoals u gewend bent, maar wat verandert er dan wel?

Handzamere dozen
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar het Fulfillment Center in Bleiswijk. Daar wordt uw bestelling volledig automatisch verwerkt. Als al uw hulpmiddelen zijn verzameld, wordt de doos op de juiste hoogte gevouwen en gesloten. Hierdoor is er geen opvulmateriaal meer nodig en is de doos niet onnodig groot. Voordeel hiervan is dat er meer dozen in een vrachtwagen passen. Bovendien verbruiken we dan minder karton. Zodra uw bestelling thuis ontvangt, kunt u de doos openritsen met een handige sluiting bovenop de verpakking. U vindt het lipje aan de zijkant.

Klaar voor de toekomst
Met het nieuwe Fulfillment Center is Mediq klaar voor de toekomst. Het warehouse voldoet aan alle moderne eisen en wet- en regelgeving. Met dit nieuwe pand heeft Mediq een enorme slag geslagen op het gebied van duurzaamheid. Zo heeft het gebouw zonnepanelen waardoor het voor een groot deel zelfvoorzienend is wat betreft elektra. Daarnaast is het gebouw optimaal geïsoleerd en wordt er gebruikgemaakt van energiezuinige ledverlichting.


*Wat is een Fulfillment Center?
Met de bouw van een nieuw Fulfillment Center brengt Mediq niet alleen al haar producten, maar ook de vele extra services die wij als organisatie bieden onder één dak. Binnen de muren van Bleiswijk zijn er aparte afdelingen die maatwerk voor onze klanten realiseren. Dat is dan ook de reden waarom we het geen distributiecentrum maar een Fulfillment Center noemen.

Op 25 mei gaat de nieuwe privacywet in, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Omdat u als klant van Mediq Tefa persoonsgegevens met ons deelt en wij het belangrijk vinden dat u kunt terugvinden hoe wij uw gegevens beschermen, hebben wij onze Privacy Statement aangepast. In het statement informeren we u over welke gegevens we verzamelen, waarom we deze verzamelen en hoe we de gebruikerservaring hiermee verbeteren. Wilt u meer weten over onze Privacy Statement? Klik hier om verder te lezen.

Door het winterse weer kan het zijn dat uw pakket op een later moment wordt afgeleverd. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Per heden werken wij samen met PostNL* en kunt u profiteren van vele voordelen. Download nu de PostNL-app en volg uw pakket.

Uw medische hulpmiddelen worden door PostNL aan huis bezorgd van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30. Bij het doorgeven van uw bestelling kunt u zelf aangeven welke dag het beste uitkomt.

U hoeft nooit meer onnodig thuis te blijven. Dankzij de uitgebreide SMS- en e-mail notificaties en Track&Tace- mogelijkheden via de PostNL app en onze website, weet u de avond van tevoren hoe laat de bezorger komt, binnen een tijdsvenster van 2 uur.

Ook is het mogelijk uw pakket op een ander adres of bij een van de 2600 PostNL-locaties te laten bezorgen. Er moet te allen  tijde getekend worden voor een pakket. En als u uw pakket komt ophalen bij een van de 2600 PostNL-locaties neem dan uw legitimatie mee.

Lees alles over de samenwerking met PostNL, notificaties en Track&Trace.

*met uitzondering van pakketten met geneesmiddelen

Binnenkort worden de medische hulpmiddelen van Mediq Romedic door PostNL bezorgd. Om er voor te zorgen dat de continuïteit van onze bezorging niet in gevaar komt, zal de overstap naar PostNL gecontroleerd en gefaseerd plaatsvinden. Naar verwachting zullen in de loop van oktober alle pakketten worden verstuurd via PostNL.

Door deze samenwerking kunnen wij onze bezorgdienst optimaliseren en klanten voordelen bieden zoals extra notificatiemogelijkheden, meer zicht op de bezorgstatus en bezorgingoplossingen op maat via koeriersdienst Valid Express.

De voordelen voor onze klanten

  • Dag voor bezorging notificatie
    De dag voor bezorging van het pakket ontvangen klanten een e-mail en/of SMS met het geplande tijdstip van afleveren in een tijdsvenster van 2 uur. Zorg er voor dat deze gegevens bij ons bekend zijn als u een bestelling voor een patiënt plaatst.

  • Het pakket volgen via de Post NL-app of Track & Trace
    Via de PostNL-app of Track&Trace, kan de dag van de bezorging door de klant worden gewijzigd.

  • Nieuw: mogelijkheid om pakket af te halen bij PostNL-locaties
    Via de PostNL-app of Track & Trace, kan er ook voor worden gekozen om een pakket af te laten leveren bij één van de 2600 PostNL-afhaallocaties.