Nieuws

Algemeen

Om u in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn, verplaatsen wij onze distributieactiviteiten naar één nieuw Fulfillment Center* in Bleiswijk. Het weekend van 5 mei wordt de volledige voorraad van Mediq Tefa verhuisd. Bij de ontwikkeling is niet alleen een efficiencyslag gemaakt door de inzet van de laatste technologieën op distributiegebied. Ook hebben wij alles in het werk gesteld om een zo’n groen mogelijk gebouw en transportproces te ontwikkelen. Als uw partner in de zorg hebben we immers ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Handzamere dozen met groener transport
Door een gemechaniseerde wijze van verpakken wordt elke doos op maat afgesneden en gebruiken we minder opvulmateriaal. Hierdoor gebruiken we ook minder karton en passen er meer dozen in eenzelfde bezorgauto of vrachtwagen.

Wat gaat u ervan merken?
Naast het feit dat de verzenddoos nu handzamer is en het adreslabel voortaan op de bovenzijde wordt geplakt, verandert er niks voor u. De huidige distributiecentra zullen gefaseerd sluiten. Tijdens de migratie blijven de huidige centra operationeel totdat het Fulfillment Center volledig in bedrijf is. Op deze wijze komt de continuïteit van leveringen niet in gevaar. Tijdens de overgangsperiode is het wel mogelijk dat een bestelling in meerdere pakketten vanuit verschillende locaties en/of tijdstippen wordt bezorgd. Wij zullen dit zo veel als mogelijk proberen te voorkomen.
<
*Wat is een Fulfillment Center?
Met de bouw van een nieuw Fulfillment Center brengt Mediq niet alleen al haar producten,maar ook de vele extra services die wij als organisatie bieden onder één dak. Binnen de muren van Bleiswijk zijn er aparte afdelingen die maatwerk voor onze klanten realiseren. Dat is dan ook de reden waarom we het geen distributiecentrum maar een Fulfillment Center noemen.

Op 25 mei gaat de nieuwe privacywet in, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Omdat u als klant van Mediq Tefa persoonsgegevens met ons deelt en wij het belangrijk vinden dat u kunt terugvinden hoe wij uw gegevens beschermen, hebben wij onze Privacy Statement aangepast. In het statement informeren we u over welke gegevens we verzamelen, waarom we deze verzamelen en hoe we de gebruikerservaring hiermee verbeteren. Wilt u meer weten over onze Privacy Statement? Klik hier om verder te lezen.

De storing in ons ordersysteem van vrijdag 5 januari is opgelost. De aanvragen van vrijdag zijn in goede orde ontvangen. De leveringen kunnen mogelijk vertraagd zijn. Heeft u na 5 januari een aanvraag gedaan, dan heeft deze geen hinder ondervonden van de storing.

Onze technische dienstverlening voor het onderhoud van en eventuele reparaties aan uw apparatuur heet vanaf heden: Medeco Technische Service. Naast een nieuwe naam verandert er niets voor u. Voor onderhoud en reparaties kunt u nog steeds vertrouwen op de kundigheid van onze monteurs. Ook uw garantietermijn en onze contactinformatie blijft ongewijzigd.

Begin augustus hebben wij u ervan op de hoogte gebracht dat wij onze bezorgdiensten gaan onderbrengen bij PostNL. Per  9 oktober worden al onze pakketten door PostNL bezorgd. Met uitzondering van spoedpakketten en pakketten die geneesmiddelen bevatten.

Leveringen aan ziekenhuizen
Voor de leveringen aan ziekenhuizen en de thuiszorg geldt dat deze ook per 9 oktober worden bezorgd door PostNL. Het kan dus zijn dat u een andere bezorger ziet dan u gewend bent. De dag voor bezorging wordt er automatisch een e-mail en/ of SMS verstuurd over het tijdstip van levering, indien er een e-mailadres of een mobiel nummer bekend is. Geef deze gegevens ook aan ons door. Afleveren op de poli binnen een specifiek tijdsvenster blijft gewoon mogelijk.

Klik hier voor meer informatie over PostNL leveringen.

Met trots introduceren wij ons vernieuwde Extranet. Voor vernevel- en PEP-therapie hebben wij ons digitale voorschrijfsysteem geüpdatet, zodat u nog sneller en efficiënter een aanvraag kunt indienen of wijzigen. Hieronder de opvallendste voordelen voor u als zorgprofessional op een rij:

  • alles digitaal afgehandeld: van machtigingsaanvragen tot het bestellen van toebehoren
  • in een paar klikken het juiste vernevelapparaat voorgeschreven voor uw patiënt
  • compleet dossier in PDF-vormvernevelaar, toebehoren én medicatie via één weg digitaal aanvragen.
Wegwijzer Extranet
Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, hebben wij de belangrijkste handelingen op een rij gezet. Zo weet u precies welke stappen u kunt doorlopen op het vernieuwde Extranet.

Aan de slag
U kunt direct aan de slag met het nieuwe Extranet. Om voor te schrijven, gaat u naar het Extranet en log in met de bij u bekende accountgegevens. Heeft u nog geen account? Vul het Extranet aanvraagformulier in of neem contact op met onze klantenservice via 030 282 17 73 of info@mediqromedic.nl.

Binnenkort worden de medische hulpmiddelen van Mediq Romedic door PostNL bezorgd. Om er voor te zorgen dat de continuïteit van onze bezorging niet in gevaar komt, zal de overstap naar PostNL gecontroleerd en gefaseerd plaatsvinden. Naar verwachting zullen in de loop van oktober alle pakketten worden verstuurd via PostNL.

Door deze samenwerking kunnen wij onze bezorgdienst optimaliseren en klanten voordelen bieden zoals extra notificatiemogelijkheden, meer zicht op de bezorgstatus en bezorgingoplossingen op maat via koeriersdienst Valid Express.

De voordelen voor onze klanten

  • Dag voor bezorging notificatie
    De dag voor bezorging van het pakket ontvangen klanten een e-mail en/of SMS met het geplande tijdstip van afleveren in een tijdsvenster van 2 uur. Zorg er voor dat deze gegevens bij ons bekend zijn als u een bestelling voor een patiënt plaatst.

  • Het pakket volgen via de Post NL-app of Track & Trace
    Via de PostNL-app of Track&Trace, kan de dag van de bezorging door de klant worden gewijzigd.

  • Nieuw: mogelijkheid om pakket af te halen bij PostNL-locaties
    Via de PostNL-app of Track & Trace, kan er ook voor worden gekozen om een pakket af te laten leveren bij één van de 2600 PostNL-afhaallocaties.

Om u in de toekomst nog beter van dienst te zijn, stappen wij over op een nieuw ICT-systeem. Om dit mogelijk te maken, zijn wij vrijdag 24 maart uitsluitend bereikbaar voor spoed aanvragen. Om u zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van deze overstap, verzoeken wij u vriendelijk voor 21 maart uw reguliere aanvragen bij ons te doen.

Zaterdag 25 maart geen levering
Zaterdag 25 leveren wij geen reguliere bestellingen. In onderstaand schema ziet u precies wanneer wij uw bestelling wel kunnen afleveren.

U bestelt opWij leveren op
bij voorkeur voor 21 maart*     voor 17.00 uur     de volgende dag  
donderdag 23 maartvoor 17.00 uurvrijdag 24 maart
donderdag 23 maartna 17.00 uurdinsdag 28 maart
vrijdag 24 maartgesloten

*Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Dit geldt dus ook gewoon in de dagen rondom de overstap.

In geval van nood
Natuurlijk zijn wij er altijd voor u in geval van nood. Ook op 24 maart. Heeft u een vraag of aanvraag die echt niet kan wachten tot na het weekend, dan kunt u ons bereiken via onze normale telefoonnummers. Voor zaken die wel tot na het weekend kunnen wachten, verzoeken wij u bovenstaand schema te volgen. Wij rekenen op uw begrip.

Bestel op tijd
Onze medewerkers worden al geruime tijd uitgebreid getraind in het nieuwe systeem. Echter, ervaring leert dat het in het begin iets meer tijd kost om snel en goed met het nieuwe systeem om te gaan. Wij verwachten hierdoor in de periode na de overgang iets meer drukte. Als wij uw aanvragen eerder of later kunnen verwerken, dan zou dat fijn zijn. Vandaar dat wij u vragen om als het enigszins kan uw aanvragen voor 21 maart bij ons te plaatsen.

Nieuwe klant-, artikel- en pakketnummers
Vanaf 27 maart krijgt u een nieuw klantnummer. Ook werken wij vanaf dan met nieuwe artikel- en pakketnummers. Maakt u gebruik van de huidige artikel- en pakketnummers bij uw aanvragen? Dan biedt onze online omnummertool uitkomst. Deze is vanaf 27 maart voor u beschikbaar.