Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

Nieuws

Snel naar nieuws over:                                                                                                                          


Algemeen

Uw bestelling is verpakt in een stevige doos die in hoogte op maat wordt afgesneden. Zo zijn we er zeker van dat alle medische hulpmiddelen in goede staat bij u aankomen. Deze doos is sinds kort voorzien van een duidelijke bedrukking zodat u precies weet waar en hoe u hem kunt openmaken. Bovendien dragen de nieuwe dozen bij aan een groener transport.

 Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar ons nieuwe Fulfillment Center in Bleiswijk. Hier wordt uw bestelling volledig automatisch verwerkt. Als al uw hulpmiddelen zijn verzameld, wordt de doos op de juiste hoogte gevouwen en gesloten. Hierdoor is er geen opvulmateriaal meer nodig en is de doos niet onnodig groot en passen meer dozen in een bezorgauto.

Benieuwd naar hoe een bestelling wordt verwerkt? Klik hier.

Onlangs hebben we onze bezorgdienstverlening verder verbeterd. Wanneer u ook bij het tweede aflevermoment niet thuis bent, dan wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL-afhaallocatie gebracht. Hierna heeft u nog twee weken om het pakket daar op te halen voordat het wordt teruggestuurd naar het magazijn. Eerder werd het pakket direct na de tweede afleverpoging teruggestuurd naar het magazijn en moest er een nieuwe bestelling worden geplaatst.

In de komende maanden zullen we deze dienstverlening nauwlettend volgen en evalueren, om zo ervoor te zorgen dat u optimale service ontvangt.

Wist u al dat u zelf ervoor kunt kiezen om het pakket bij een afhaallocatie op te halen? De dag voor levering ontvangt u een e-mail of sms-bericht link via welke u het afleveradres kan worden gewijzigd naar ophalen bij een afhaallocatie.

We hebben uw persoonlijke omgeving verbeterd. Op 'Mijn Mediq' vindt u alle informatie duidelijk en overzichtelijk op één pagina. U kunt hier sneller uw laatste bestelling bekijken, uw volgende bestelling plaatsen, uw pakket volgen via 'Onderweg', uw gegevens aanpassen en een vraag stellen aan een van onze experts. Bestelt u ook producten bij Mediq CombiCare of Mediq Direct Diabetes? Vanaf nu kunt u in 'Mijn Mediq' al uw machtigingen inzien en al uw producten in één keer bestellen. Meer weten? Log direct in of maak een account aan.


Medische voeding

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Nutrison Protein+ MF 500ml tijdelijk niet verkrijgbaar. Nutricia verwacht 28 augustus weer te kunnen uitleveren. De variant van 1000 ml is nog wel leverbaar en kunt u als alternatief bestellen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 030 282 12 22 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Nutrini MF tijdelijk niet verkrijgbaar. Nutricia verwacht week 34 weer te kunnen uitleveren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 030 282 12 22 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Nestlé heeft twee nieuwe smaken aan het assortiment voor de Resource Dessert Gourmand toegevoegd. Het betreft de smaken koffie en karamel. Er zijn vanaf heden vijf smaken beschikbaar in onze webshop, chocolade, vanille, aardbei, karamel en koffie.

Vanwege leveringsproblemen bij Nutricia is de Nutrison Complete 800 MF tijdelijk niet verkrijgbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 030 282 12 22 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Nestlé stopt met het leveren van rietjes bij drinkvoeding. Hiermee lopen zij voor op het verbod op plastic wegwerpartikelen welke in 2020 effectief zal zijn. U kunt de drinkvoeding in een glas uitschenken. Tevens gaan zij over op een nieuwe verpakking die aan deze wetgeving voldoet. 
Heeft u nog vragen? Wij zijn bereikbaar via 030 282 12 22 of via voeding@mediqtefa.nl. 

Begin dit jaar hebben wij u geïnformeerd dat zorgverzekeraars het aanvraagformulier voor sondevoeding voor patiënten met een levenslange indicatie schrappen. Echter was het nog niet mogelijk om een machtiging voor onbepaalde tijd af te geven. Zorgverzekeraars Nederland heeft het nu mogelijk gemaakt dat uw diëtist of behandelend arts nu op het verplichte ZN-verklaring kunnen aangeven dat zij de sondevoeding voor onbepaalde tijd vanaf het eerste voorschrift voorschrijven. Hiermee komt de herhaalmachtiging officieel te vervallen.
 


Infuustherapie

Vanaf 29 oktober werkt Mediq Tefa voor de bezorging van de pakketten met geneesmiddelen samen met een nieuwe partner. Omega Logistics is een vervoerder die gespecialiseerd is in het vervoeren van geneesmiddelen en toebehoren. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze service aan u en uw patiënt naar een hoger niveau te brengen.

Werkwijze

  • De bezorging van pakketten met geneesmiddelen uit onze bereidingsapotheek of combinatieleveringen van medicijnen en medische hulpmiddelen worden verzorgd door Omega Logistics.
  • Bezorging van medische hulpmiddelen zonder medicatie worden door PostNL verzorgd.
Berichtgeving voor bezorging
De avond voorafgaand aan de bezorging wordt automatisch een e-mail en/of een sms met het geplande tijdstip van afleveren in een tijdsvenster van 2 uur verzonden. Hierin staan de gegevens waarmee de bezorging gevolgd kan worden. Dit geldt ook wanneer een tweede bezorgpoging nodig is.

Contact
Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. U kunt contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen van 8.15 tot 17.30 uur. Wij vertrouwen er op dat het vervoer van de medicijnen en medische toebehoren bij Omega in goede handen is.

Kinderen die een oncologische behandeling bij het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam volgen, hebben in het kader van een pilot de mogelijkheid gekregen om chemotherapie thuis toegediend te krijgen. Deze doorbraak wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Mediq, Emma Kinderziekenhuis AMC en KinderThuisZorg. Hiervoor kwamen verpleegkundig specialisten kinderoncologie van KinderThuisZorg bij de kinderen thuis langs om te bepalen of hun fysieke toestand toediening van chemotherapie toeliet. Mediq zorgde voor veilige aflevering van het toedieningssysteem en de door het Emma Kinderziekenhuis bereide medicatie.

Veilige zorg in vertrouwde omgeving
“Verplaatsing van ziekenhuiszorg naar huis staat of valt met een goede organisatie en samenwerking”, benadrukt Xander Schrage, directeur Mediq Tefa. “De zorg van het ziekenhuis moet naadloos overlopen in veilige zorg thuis. Hiertoe hebben we met KinderThuisZorg en Emma Kinderziekenhuis AMC een integrale aanpak ontwikkeld. Zo ontstaan nieuwe mogelijkheden om in een vertrouwde omgeving de best mogelijke zorg te bieden.”

Gewoon de hele dag naar school
Om de kwaliteit te waarborgen, hebben Emma Kinderziekenhuis AMC, KinderThuisZorg en Mediq gedurende drie maanden een pilot uitgevoerd. Roemer (8) en Justin (8) hebben hieraan meegewerkt. Beide kinderen zijn te volgen op www.deproeftest.nl. “Ik hoop dat deze test kan doorgaan, dat zou heel fijn zijn”, vertelt Roemer. “Omdat het thuis is, kan ik gewoon de hele dag naar school”, zegt Justin. Tijdens de pilot is onderzocht of het gewenste effect wordt bereikt. Hiertoe hebben ouders op vaste momenten vragenlijsten over de kwaliteit van leven en sociale belasting ingevuld. Gezien de positieve resultaten van de pilot ligt het voor de hand om deze aanpak voort te zetten. Zorgverzekeraars worden daarom uitgenodigd om chemotherapie in de thuisomgeving te steunen. Dan kan deze zorgoplossing wellicht ook bij andere kinderziekenhuizen geïntroduceerd worden.

Wilt u meer lezen over deze pilot? Lees hier het volledige artikel.


Luchtwegzorg

Mediq Tefa maakt gebruik van cookies.

Om de website van Mediq Tefa goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.